حقایق واضح و بی طرفانه درباره فیلم سینمایی (بدون همه هیپ)

در سی و هشتمین جشنوراه فیلم فجر برای اولین بار تندیس سیمرغهای جشنواره در ایران و توسط صنعتگران ایرانی ساخته شد. مجبوریم (اثر رضا درمیشیان) و عنکبوت (اثر ابراهیم ایرجزاد) از آثاری هستند که در جشنوارهٔ سی و هشتم پذیرفته نشدند. ۲۳ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۰ فیلم در بخش نگاه نو، ۱۰ فیلم در بخش مستند، و ۱۰ فیلم در بخش فیلمهای کوتاه در جشنوارهٔ سی و هشتم به رقابت میپردازند و ۲ فیلم در خارج از بخش مسابقه برای اهالی رسانه اکران میشود. فرشته طائرپور، عضو هیئت داوران بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دربارهٔ سیمرغ «روز صفر» که نزد خود نگه داشتهاست، گفت: یا سیمرغ را با یادداشت «این تنها سیمرغ بخش فیلم اولیهای جشنواره۳۸ است که برنده آن با ناسپاسی برای دریافت آن روی صحنه نیامد» به موزه سینما میفرستیم یا آن را به یکی از فیلمهای دیگری که یک رأی از این فیلم کمتر داشتند میدهیم. عوامل فیلم سینمایی روز صفر، با اینکه در ۹ شاخه نامزد دریافت سیمرغ از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده بودند در مراسم اختتامیه حضور نیافتند و بیانیهای اعتراضی منتشر کردند.

↑ «بیانیه عوامل فیلم «روز صفر» دربارهٔ غیبت در اختتامیه جشنواره فجر». ↑ «واکنش فرشته طائرپور به عدم حضور عوامل فیلم روز صفر در اختتامیه | پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما». در ساخت این مجموعه همچون سایر فیلمهای تاریخی سالهای اخیر ایران نظیر ملک سلیمان از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده است. خطای یادکرد: برچسپ که با نام «RuffaloIM3» درون تعریف شده، در متن قبل از آن استفاده نشده است. جدیدی در این نقش عالی ظاهر شد. هارپو و چیکو بخشی از یک گروه تئاتر نیز در این پرونده نقش دارند. فیلم «یتیم» یکی از بهترین فیلمهای ژانر وحشت روانشناختی است و این قسمت جدید نیز توانست نظر مخاطبین را حسابی جلب کند و آنها را ناامید نکند. همچنین فیلمهایی که به صورت چند سری (اپیزود) یا قسمت باشد به آنها سریال میگویند. تندیس سیمرغها پس از سالها تولید در خارج از کشور، با رایزنیهای صورت گرفته با معاونت صنایع دستی، به صورت یکپارچه و از جنس کریستال توسط هنرمندان و صنعتگران ایرانی تولید شد.

در اطلاعیهٔ دبیرخانهٔ جشنواره آمده که خورشید نیز پس از آن که آماده نمایش شود در جشنواره به نمایش درخواهد آمد. ایسنا حضور خورشید در بخش مسابقه را از نظر قانون و فراخوان جشنواره فاقد اشکال دانسته و باشگاه خبرنگاران جوان این امر را از اختیارات دبیر جشنواره برشمرده است. به گزارش تابناک از آنجا که مهلت ارائهٔ فیلمها به دبیرخانهٔ جشنواره ۲۰ دی بوده و فیلم مجیدی تا این زمان به جشنواره تحویل داده نشده خلاف قانون جشنواره عمل شدهاست. این فیلم سینمایی در سال ۲۰۱۷ در کرهی جنوبی ساخته شد و داستانی خاص در ژانر رازآلود دارد که مخاطب را تا آخر به دنبال خود میکشد. در سالی که گذشت در عرصه سینمای جهان اتفاقات زیادی به وقوع پیوست: از برگزاری جشنوارههای بزرگ و ساخت پروژههای سینمایی گرفته تا اهدای جوایز و درگذشت چهرههای مشهور سینمایی. «چطور وزارت اطلاعات در قلب اروپا فیلم ساخت؟ داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران میباشد.

این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبانهای فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ محصول ایران میباشد. اگر فیلم جنگی قرار است «قهرمان محور» باشد؛ باید این سه شاخصه در تمام فیلم مرتباً تکرار شود. سینمای جنگی ما که از آن بهعنوان سینمای دفاعمقدس یاد میشود، سینمایی عموما فاقد آثار ضدجنگ است. در مورد یک سوم پایانی فیلم هم باید بگویم که نتیجه روایت بد در میانه فیلم، باعث شد یک سوم پایانی شبیه یک فاجعه باشد جز سکانس تعقیب و گریز لاجوردی و امیر که خوب درآمد و امیر به مانند شخصیت های فیلم های کیمیایی (مثل رضا در ردپای گرگ، امیر علی در اعتراض) که دل زده از جامعه و زخم خورده است با این تفاوت که زخم را از خانواده خود خورده است، خانواده ای که مفهوم والایی در فیلم کیمیایی داشت اما اینجا به شکل دیگری نمایش داده می شود، حتی ما در این فیلم می بینیم که رضایی که عاشقانه از مادر بزرگش نگه داری می کرد موقع رفتن از خانه حتی ذره ای به او توجه نکرد. پس از اولین نمایش فیلم، هورنر به هاوارد گفت: «من تغییراتی را میبینم که مثل سیستمهای آبوهوایی با سرعت حرکت میکنند.» او این مفهوم را بهعنوان یک تم دیگر برای ارتباط دادن به شخصیت متغیر ناش انتخاب کرد.