جامع تولید محتوا ویدئویی
دوره آموزش تولید محتوا دانشگاه صنعتی شریف content creation course کلاس تولید محتوا
بسیاری از اینفوگرافیک ها همچنین محتوا را به بخش هایی تقسیم می کنند تا اطلاعات را جدا نگه دارند و از رنگ های مکمل برای حفظ تعادل بصری استفاده می کنند. برای اطمینان از وضوح متون، یک عنوان توصیفی ایجاد کنید و از فونت های واضحی استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. در این قسمت مشتریان بالقوه شما راهحلی برای مشکل یا نیاز خود پیدا کردهاند. آنها در حال بررسی ارائهدهندگان محصولات و خدماتی هستند که قرار است برای خرید نهایی یکی از آنها را انتخاب کنند. بعد از اجرا و پیاده سازی کارآمد کارتان، ویدیو آگاهی از برند شما را افزایش می دهد، شما را بهتر با مشتریانتان مرتبط و راحتتر آنها را به سرنخ تبدیل می کند. به مردم انگیزه های فوری بدهید تا ویدیوهای شما را تماشا کنند و با آنها تعامل برقرار نمایند.
سایت ایران فاندر با انتشار این مطلب می خواهد به مخاطبان پرشور خود کمک کند تا با یافتن بینندگان مناسب و تبلیغ کارآمد ویدیوهای تولیدی شان، از این دارایی های تجاری ارزشمندشان نهایت استفاده را ببرند. مورد بعدی این است که با انتشار محتوای ویدیویی در سایت خود میتوانید اعتماد بازدید کننده را به سرعت جلب کرده و او را در قیف فروش به سمت خرید محصول هدایت کنید. یکی از جاهایی که حتما باید ویدیوهایتان را منتشر کنید، سایت کسب و کارتان است. شما در هر حوزهای که باشید به راحتی میتوانید موضوعات بسیاری را برای تولید محتوای آموزشی پیدا کنید. معمولا در فیلمهای سینمایی از پرده سبز برای جلوههای ویژه استفاده میشود ولی در محتوای ویدیویی و آموزشی از پرده سبز برای جایگزین کردن بکگراند با نمایش اسلایدهای پاورپوینت میتوان بهره برد. پرده سبز که به آن پرده کروماکی هم گفته میشود، یک ابزار پر کاربرد برای تولید ویدیوهای حرفهای و بعضا ویدیوهای آموزشی است.
این فوتیجها به مخاطب کمک میکنند تا درک بهتری از موضوع ویدیو پیدا کند و از یکنواختی آن بکاهد. آشنایی با بهترین برنامههای ویرایش مانند Snapseed و Adobe Lightroom و نحوه بهینهسازی تصاویر برای شبکههای اجتماعی. آکادمی دیدنگار با درک این تحول، دوره آموزش جامع موبایلگرافی را طراحی کرده است تا شما را از سطح مبتدی تا حرفهای در این هنر نوظهور توانمند سازد. از طرفی، پلتفرمهای اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب به وضوح نشان دادهاند که ویدئوها نرخ تعامل بالاتری نسبت به سایر قالبهای محتوا دارند. تولید محتوا یک هنر و مهارت است که نیاز به ترکیب خلاقیت با دانش فنی دارد.
همچنین، تولید ویدئوهای جعلی (Deepfake) یا محتوای گمراهکننده میتواند مشکلات قانونی و اخلاقی به همراه داشته باشد. برای اطمینان از استفاده قانونی، باید همیشه از منابع معتبر و بدون نقض حقوق دیگران استفاده کنید. یکی از پیشرفتهترین ابزارهای تولید ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی که میتواند شخصیتهای مجازی (Avatar) بسازد و متنها را با صداگذاری طبیعی ارائه دهد. ابزاری مناسب برای تبدیل متن به ویدئو که به کاربران امکان میدهد متنهای طولانی یا مقالهها را به ویدئوهای کوتاه و جذاب تبدیل کنند. این تحول نه تنها فرصتهای جدیدی برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد کرده، بلکه چالشهایی مانند نگرانیهای اخلاقی، از دست رفتن شغلهای سنتی و رقابت بین انسان و ماشین را نیز به همراه داشته است. با این حال، ترکیب خلاقیت انسانی با تواناییهای هوش مصنوعی میتواند منجر به نتایجی شگفتانگیز شود که آینده تولید محتوا را دگرگون میکند.
مهم نیست که چقدر به نوشته های خود جان می بخشید، تماشای صحبت شما و ارائه همان کلمات و ایده ها به صورت ویدیویی تجربه متفاوتی برای همه افراد است. در قدم بدی میتوانید در شبکهها مجازی ویدیوی خود را به اشتراک بگذارید و برای تبلیغات از اینفلوئنسرها استفاده کنید. همچنین دانستن قوانین و الگوریتمهای هر شبکه اجتماعی به شما این اجازه را میدهد که راحتتر بتوانید ویدیو خود را به دیده مردم برسانید. محتوای ویدیویی فقط در ایالات متحده آمریکا یک صنعت ۱۳۵ میلیارد دلاری است. همچنین اگر مسئله سئو سایت و افزایش بازدید از طریق سئو برای تان مهم است، به جای انتشار ویدیو در سایت آپارات، حتما ویدیوها را روی سایت خود قرار دهید. یعنی از یک هاست دانلود استفاده کرده و بعد از آنکه ویدیو را در هاست دانلود، آپلود کردید، لینک آن را درسایت خود قرار دهید.
میتوانید ویدیوی خود را علاوه بر انتشار در سایتتان، در این وب سایتها هم منتشر کنید. چرا که اولا این سایت متعلق به شماست و به این ترتیب مالکیت اصلی ویدیو مشخص میشود، دوما این کار به برند سازی و افزایش بازدید و بهبود سئو سایتتان کمک بسیاری میکند. یادتان باشد که بهتر است به دنبال تولید محتوا برای اخبارِ منفی نباشید، مگر اینکه یک اتفاق مهم افتاده باشد. از جمله ایده بسیار پرطرفدار به خصوص در یوتیوب، ویدیوهای جعبه گشایی محصولات است. اگر کسی محصول یا سرویس شما را خریداری کرده است، میتوانید از او بخواهید که در قالب یک ویدیوی چند دقیقهای نظر خود را در مورد محصول شما بگوید. شما میتوانید در کنار کسب و کار خود از ولاگ برای گزارش روزانه یا جاهایی که رفتهاید و یا اتفاقات مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید.
در واقع با استفاده از پرده سبز میتوان یک ویدیو را با ویدیو یا تصویری دیگر ترکیب کرد. با استفاده از نرمافزار به راحتی میتوان بخش سبز را حذف کرده و آن را با هر چیزی جایگزین کرد، مثلا یک منظره یا یک بکگراند که روی آن نکات مرتبط با آموزش نمایش داده میشود. این نورها روی دوربین فیلمبرداری DSLR نصب شده و میتواند محیط فیلمبرداری یا سوژه را به خوبی روشن کند. رینگ لایت را میتوانید به راحتی روی میز هم قرار داده و از آن استفاده کنید. این ابزار نورپردازی قیمت مناسبی داشته و معمولا پشت آن، محلی برای ثابت نگه داشتن دوریبن موبایل هم وجود دارد. برای این منظور میتوانید از میکروفون یقهای Boya By-M1 برای شروع استفاده کنید.
این کاربردها نشان میدهند که هوش مصنوعی تولید ویدئو نه تنها برای حرفهایها، بلکه برای کاربران عادی نیز ابزار ارزشمندی است که میتواند دسترسی به تولید محتوای باکیفیت را دموکراتیک کند. همه نشانهها حاکی از سالی پربارتر از نظر تولید محتوای ویدیویی می باشد. ساخت و ادیت ویدیو اکنون آسانتر از همیشه است، با ابزارهایی که به لطف متخصصان از چپ و راست ظاهر می شوند تا حتی به مبتدیان هم کمک کنند تا ویدیوهای زیبا و جذاب بسازند. شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی بخش های خاصی از مخاطبان خود را جذب کنید، مخاطبانی که به غیر از این روش نمی توانستند با برند شما ارتباط برقرار کنند. شما می توانید از طریق ویدیو با افرادی که قبلاً با آنها ارتباطی نداشتید، ارتباط برقرار کرده و برند خودتان را به آنها بشناسانید. در راهنمای تولید محتوای ویدیویی میتوان به این نکته اشاره کرد که اولین قدم در راستای تولید محتوای ویدیویی برنامهریزی و تحقیق عمیق در ارتباط با کسبوکار خودتان، برند و اهدافتان است.
البته اگر در محیط ساکت و سربسته فعالیت میکنید، مثلا داخل یکی از اتاقهای خانه قصد تولید محتوا دارید، میتوانید از هندزفری گوشی یا میکروفون گوشیتان برای ضبط صدا استفاده کنید. برای آشنایی با این ابزارها میتوانید آموزشِ تولید محتوا با موبایل را مشاهده کنید. به همین دلیل اگر قصد تولید محتوا در اینستاگرام دارید به تولید ویدیو برای پیج خود اهمیت دهید. البته به یاد داشته باشید که آپلود محتوا اغلب، براساس تقویم محتوایی اتفاق میافتد. اما؛ چنانچه در صنعت یا جامعه یک اتفاق خارج از برنامه رخ داد، شرایط از حالت دائمی تغییر میکند.
به جای آنکه تنها به نمایش چند تصویر از محصول اکتفا کنید، ویدیویی از محصول تهیه کرده و روش کار آن، ابعاد و ویژگیهای آن را توضیح دهید. به عنوان مثال اگر فروشنده عسل هستید، یکی از ویدیوهای آموزشی عالی میتواند روش تشخیص عسل اصل از تقلبی باشد. از این ایدهها نه فقط برای سایتتان بلکه برای شبکه اجتماعی مورد نظر خود چون اینستاگرام هم میتوانید استفاده کنید. برای این منظور میتوانید سرفصلهایِ محتوا را با استفاده از اسلایدهای پاورپوینت ساخته و سپس با نرم افزار کمتاسیا از آن فیلمبرداری کنید. مطمئن شوید که دوربین شما میتواند با کفیت ۱۹۲۰در ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند، به این ترتیب میتوانید ویدیوهای بسیار خوبی را تهیه کنید. این نرمافزار علاوه بر ضبط از صفحه نمایش امکان ادیت حرفهای ویدیوها را هم به شما میدهد.
از طریق نظارت و اندازه گیری صحیح عملکرد آن، می توانید بگویید چه چیزی برای شما و سازمان شما مفید است. از این دانش برای هدف مند بودن تلاش های خود استفاده کنید، زمانی که فرآیند ایجاد محتوای بعدی خود را از نو شروع می کنید. و با ایجاد یک لیست مجموعه ای از KPI ها و اندازه گیری ROI محتوای خود، می توانید ارزش تلاش های محتوایی خود را ثابت کنید و خرید بیشتری برای خود در کمپین های آینده به ارمغان آورید. علاوه بر این، در طول مراحل برنامه ریزی، باید مطمئن شوید که در حال انجام تحقیقات به شیوه مناسب برای کلمات کلیدی در مورد موضوع خود هستید. هنگام ایجاد محتوای وب، باید یک کلمه کلیدی را برای هدف انتخاب کنید تا بتوانید آن را به طور مناسب در محتوای خود در حین نوشتن ادغام کنید. در بخش آموزش تولید محتوا صوتی به شما آموزش ادیت فایل های صوتی با ادوبی ادیشن را می دهیم.
شما نیز میتوانید برای ثبت ویدئو آموزشی و تبدیل دانشتان به دورههای آموزشی از خدمات استودیو ایدهپردازان برای تولید محتوای ویدئویی استفاده کنید. علاوه بر این مسئله حتی ضبط دور که یک تولید محتوای ویدئویی بهحساب میآید این روزها طرفداران زیادی نیز دارد. چون مخاطبین بهخصوص بعد از دوره کرونا و بهوجودآمدن دورههای آنلاین به دیدن دورههای آنلاین و یا آفلاین از طریق ویدئو عادت کرده و طرفداران زیادی نیز دارد. اما برای داشتن یک محتوای ویدیوی باکیفیت نیازمند رعایت یک سری نکات مهم هستید و خوب است که طبق یک راهنمای تولید محتوای ویدیویی جلو بروید. به عبارت دیگر و با توجه به آمار فوق اکنون وقت آن است که از محتوای ویدیویی برای کسب و کار خود استفاده کرده و یک استراتژی مشخص برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا با استفاده از ویدیوها داشته باشید.
ویدیوها به شما امکان می دهند بدون استفاده از متن زیاد، اطلاعات بیشتری را منتقل کنید. می توانید موضوع اصلی را در ویدیو به تفصیل بیان کنید و از متن صفحه یعنی عنوان و CTAها برای ارائه توضیحات بیشتر استفاده نمایید. سپس می توانید انواع چیزهای سرگرم کننده همانند یکی از صدها افکت و انیمیشن، متن یا متن متحرک و همچنین GIFرا به ویدیوهای خود اضافه کنید. اگر فایل های GIF ندارید، می توانید از GIFساز آن استفاده کنید و یک مورد جدید برای خودتان ایجاد کنید. آیا محصول جدیدی تولید کرده اید؟ با ایجاد یک ویدیوی نمایش محصول به تبلیغ آن کمک کنید.
اما فراموش نکنید که مسیر تولید محتوا، از ایده پردازی تا انتشار، ادامه دارد. یک استراتژی محتوای خوب دارای یک فرآیند ایجاد قوی و همچنین یک برنامه تبلیغاتی برای قبل و بعد از انتشار است. وظیفه شما به عنوان یک تولید کننده محتوا این است که هر قسمت از محتوا را در طول سفر کامل خود ببینید. بنابراین اجازه ندهید روند ایجاد تمرکز از استراتژی توزیع و تبلیغات پس از انتشار شما، که به همان اندازه مهم هستند، منحرف شود. اما هنگام نگارش، فیلم، طراحی یا تولید، به خاطر داشته باشید که تولید محتوا یک فرآیند پیوسته است. اگر متوجه شدید چیزی در زاویه ای که تصمیم گرفتید یا قالب محتوایی که تصمیم گرفتید اشتباه است، از برداشتن یک قدم به عقب نترسید.
بنابراین هرچه یک فرد علاقهمند بیشتر شما را دوست داشته باشد، (به عنوان شخص یا نماینده یک کسبوکار) احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کند. علاوه بر این، میتوانید آگاهی کلی از برند خود را بر اساس تعداد کل بازدیدها، تعداد اشتراکگذاری ها و تعداد منشن ها اندازهگیری کنید. باید بدانید که بهترین راه برای ایجاد یک استراتژی موفق همیشه داشتن روش های اندازه گیری واضح است. محتوای محصور شده یا قفل دار راهی عالی برای تولید سرنخ برای کسبوکار شما است. محتوای محصور شده یا بهتر بگوییم محتوای قفل دار می تواند کاربران را به محتوای شما علاقمند نمایند. این نوع محتوا در دسترس همه کاربران قرار نمی گیرد و تنها تعدادی از کاربران خاص می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.
در حالی که همچنان برای کلمات کلیدی رتبه خوب کسب می کنید و بازدیدکنندگان را تبدیل می کنید. شما به مهارت های کامپیوتری خوب و همچنین مهارت های نوشتن و ویرایش نیاز دارید. اگرچه لازم نیست، اما درک طراحی وب و تجارت الکترونیک نیز ممکن است مفید باشد. اگر وبلاگ “خود میزبانی” ندارید، می توانید از پلتفرم هایی مانند WordPress، Tumblr، Medium و Blogger استفاده کنید. با این حال، برای وبلاگ نویسی یک تعهد منظم باید داشته باشید، و شما باید آماده باشید که هر چند روز یک بار پست تولید کنید.
هیچ فایدهای ندارد که وبلاگ خود را در مزایای ذخیره سازی ابری با یک وبلاگ آشپزی خارق العاده منتشر کنید… شما فقط سرنخ های مناسب را دریافت نخواهید کرد. همیشه سعی کنید محتوای خود را در سایتی با اعتبار دامنه بالاتر از خودتان قرار دهید تا سئوی خود را تقویت کنید. شما در تحقیقات خود غوطه ور شدهاید و از آن با انبوهی از موضوعات جالب بیرون آمدهاید که ارزش نوشتن در مورد آنها را دارد. اما، اکنون جایی است که این ایدهها را به صورت قطعات محتوایی کامل تبدیل میکنید. شما همیشه باید تحقیقات خود را با یک خلاصه کمپین کلی که این قسمت از محتوا پشتیبانی می کند و انتظار دارید که از انتشار و تبلیغ آن چه نتیجهای داشته باشد، شروع کنید.
مثلاً شما وقتی یک دستور آشپزی در اینترنت پیدا میکنید یا آموزش یک مهارت جدید را در ویدئو میبینید، دارید از محتوای تولید شده توسط دیگران استفاده میکنید. این به این معنی است که رونوشتهای ویدیو را تا جایی که ممکن است اضافه کنید و توضیحات مرتبط را دور و بر ویدیوهایتان با چاشنی کلمات کلیدی قرار دهید. چرا که مدتزمان تماشا و نرخ تعامل ویدیو سیگنالهای مهمی برای رتبهبندی هستند که موتورهای جستوجو هنگام تصمیمگیری برای رتبه ویدیوهایتان در نظر میگیرند. چه بخواهید این کار را در خانه انجام دهید یا با یک آژانس ویدیو مارکتینگ قرارداد ببندید (پیشنهاد ما هم همین است)، باید مطمئن شوید که فرآیند تولید تا حد امکان کارآمد است. طوری که تا حد امکان در زمان و منابع صرفهجویی شود و در عین حال بهترین بازده را برای شما داشته باشد.
ساخت یک ویدیو از پشت صحنه یک راه ایده آل برای جان بخشی شرکت شما با به نمایش گذاشتن فرهنگ شرکت، فرآیند خلاقانه و برجسته کردن شخصیت هایی است که برند شما را به برند شما تبدیل می کنند. ما در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای کوتاه و جامع در زمینه تولید محتوای ویدیویی برای شما داشته باشیم تا بتوانید از آن استفاده کنید و محتواهای خوب و مناسبی تولید کنید. برای تولید محتوای ویدیویی به صورت حرفهای میتوانید از خدمات استودیو ایده پردازان استفاده کنید. در شبکههای اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، یوتیوب، تیکتاک که افراد زیادی نیز از آنها استفاده میکنند، محتوای ویدئویی دارای آمار بازخورد، نظر گرفتن و اشتراکگذاری بالاتری است. طبق تحقیقات انجام شده روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در یوتیوب در حال تماشای ویدئو است.
این ابزار قالب های آماده ای را ارائه می دهد که می توانید به راحتی با قابلیت کشیدن و رها کردن، آنها را سفارشی کنید. این نرم افزار همچنین ایجاد یک ویدیو یا ارائه انیمیشن را در عرض چند دقیقه بسیار آسان می کند. بنابراین تولید اولین ویدیوهای خود را از همین حالا شروع کنید تا سال آینده را با شکوه شروع کنید. به عبارت دیگر، اکنون زمان آن است که کسب و کار شما یک استراتژی محتوای ویدیویی برنده ایجاد کند. بنابراین همانطور که می بینید، ویدیو باید بخش اساسی از استراتژی بازاریابی شما باشد.
و بعد هر ویدیو باید تمرین مناسب آن را انجامدهند و در سامانه نیز ارسال نمایند. این دوره به صورت حضوری و عملی برگزار میشود و تمام ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای شروع، در اختیار شما قرار میگیرد. استفاده از تکنیکهای SEO به شما کمک میکند تا محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بهتر دیده شود. در نهایت، هوش مصنوعی ابزاری است که میتواند تواناییهای خلاقانه را تقویت کند، نه اینکه آنها را جایگزین کند. برای کاربرانی که تازه وارد این حوزه میشوند، هزینه بالای تجهیزات ممکن است مانع از شروع پروژهها شود، اما در عین حال، استفاده بهینه از تجهیزات ارزانتر و بهروز، میتواند به نتیجه مطلوب منجر شود. استفاده از میکروفنهای شاتگان یا Lavalier میتواند کیفیت صدای تولید شده را به طور چشمگیری بهبود بخشد.
اما در دنیای دیجیتال، محتوای ویدئویی جایگاه ویژهای پیدا کرده است؛ چرا که توانایی بالایی در جلب توجه مخاطب و ایجاد تعامل دارد. هدف اصلی یک ویدیو باید پاسخ دادن به سوالات، ارائه راه حل ها، پرداختن به نکات مهم و ارائه اطلاعات مرتبط به مخاطبان، باشد. ویدیوها را بین دو تا سه دقیقه نگه دارید و حتماً یک CTA در پایان قرار دهید که بینندگان را به صفحه فرود یا وب سایت شما می فرستد. هنگامی که ویدیوی شما آماده شد، آن را در سایت هایی مانند Vimeo و YouTube و اپارات آپلود کنید تا در معرض دید بیشتر قرار بگیرید،و حتی از طریق وبلاگ خود نیز به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با اضافه کردن سرفصل آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی به آپدیت جدید دوره، جذابیت و کاربردی بودن این محصول آموزشی برای علاقهمندان را دو چندان کردهایم. امروزه، همه چیز به اطلاعات وابسته است؛ هر جا که میرویم، چیزی برای خواندن، دیدن یا شنیدن پیدا میکنیم.
شما باید محتوای ویدیویی خودتان را کاملاً جدی بگیرید، ویدیو بدون بالا و پایین، توقف داشتن و نداشتن دیالوگهای درست شروع پایان مناسب میتواند مخاطب را کلافه کند. امروزه وقت زیادی از همه ما در شبکههای اجتماعی میگذرد و حتی میتوان گفت این پلتفرمها میتوانند ما را مدیریت کنند. آگاهی دانش و اطلاعاتی که افراد از طریق این نرمافزارها مثل اینستاگرام به دست آوردهاند که قابلمقایسه نیست. همچنین سعی کنید هر ویدیو را در بستر مناسب خود بارگذاری کنید به طور مثال برای آپلود ویدیوهای بلند یوتیوب بهترین گزنه است. در قدم اول سعی کنید محتوای شما بهقدری جذاب و کامل باشد که مخاطبین خودشان با دیدن ویدیو آن را به اشتراک بگذارند.
بنابراین توصیه می کنیم همین الان دست به کار شده و فیلمبرداری را شروع کنید! ما بی صبرانه منتظر می مانیم تا ویدیوهای شما را در فید رسانه های اجتماعی خودمان ببینیم. برای تعامل بیشتر، باید کانال های توزیع مناسب را بیابید و محتوای خود را به مخاطبان، کامل تحویل دهید. و این به معنای ارسال ویدیوی خود به بیشترین مکان ممکن که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، است. توصیه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد ویدیوهای کوتاه و ساده بهتر از ویدیوهای طولانی کار می کنند. اما در واقعیت، بهترین ویدیوها آنهایی هستند که برای حوزه فعالیتی شما مفید هستند.
در ادامه شما را با ۱۲ ایده فوقالعاده برای تولید محتوای ویدئویی آشنا خواهیم کرد. شاید هم قرار است ویدیوی شما علاوه بر سایتتان در تمام شبکههای اجتماعی چون اینستاگرام و سایتهای اشتراک گذاری ویدئو چون یوتیوب و آپارت هم منتشر شود. پیشنهاد ما برای شروعِ ساخت محتوای ویدیویی و تدوین آن بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت و سیستم قوی، فیلمبرداری از صفحه نمایش و تدوین آن با استفاده از نرم افزار Camtasia میباشد. مهم است که عملکرد کانال یوتیوب خود را به طور مرتب رصد کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را تنظیم کنید. به آمار و ارقام کانال خود مانند بازدیدها، لایکها، اشتراکگذاریها و نظرات توجه کنید.
دوربینهای DSLR و Mirrorless به دلیل قابلیتهای فنی پیشرفته و انتخاب لنزهای مختلف، برای تولید محتوای حرفهای مناسب هستند. محتوای ویدئویی یکی از تأثیرگذارترین ابزارها برای برقراری ارتباط با مخاطبان است. بر اساس تحقیقات، افراد تا 95% از پیامهای ویدئویی را به خاطر میسپارند، در حالی که این رقم برای متن تنها 10% است. اگر هدف کاهش حجم ویدئو بدون افت کیفیت باشد، Minimax راهکاری عالی ارائه میدهد. در مقابل، Sora AI توانایی خلق ویدئوهای سینمایی را از توضیحات متنی دارد و ابزار Veo2 Google هوش مصنوعی گوگل را برای ترکیببندی خلاقانه به کار میگیرد. هنگامی که محتوای خود را در دنیای گسترده وب و شبکه های اجتماعی منتشر کردید، نفس عمیقی بکشید.
با این حال، این ابزارها هنوز نمیتوانند خلاقیت، تفکر انتقادی و تصمیمگیریهای انسانی را به طور کامل جایگزین کنند. بسیاری از ویژگیهایی مانند نوآوری و احساست انسانی در تولید محتوای ویدئویی هنوز نیاز به حضور انسان دارند. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی میتواند به عنوان یک ابزار کمکی عمل کند، اما جایگزین کامل خلاقیت انسانی نیست. هوش مصنوعی در آینده به یکی از ارکان اصلی تولید محتوای ویدئویی تبدیل خواهد شد. ترکیب این فناوری با دیگر ابزارها و تکنولوژیهای پیشرفته، امکان خلق محتواهای جذاب، تعاملی و نوآورانه را فراهم میکند و مرزهای خلاقیت در دنیای دیجیتال را گسترش خواهد داد.
یادگیری بازاریابی محتوا می تواند برای هر کسی که به دنبال مخاطب آنلاین است مفید باشد. چه بخواهید مردم را به وب سایت شخصی خود، سایت فروشگاهی خود یا حتی وب سایت شرکتی که در آن کار می کنید هدایت کنید. اگرچه متخصصان رسانه های اجتماعی و همچنین متخصصان سئو نیز برای کمپین های بازاریابی محتوا بسیار مهم هستند. اما همه آن ها حول نقش آفرینی کارشناس تولید محتوا دیجیتال گرد هم می آیند. شما می توانید با بررسی اینکه چه نوع محتوایی قبلاً در مورد موضوع شما ایجاد شده است بینش زیادی به دست آورید. به عنوان مثال، ایده موضوع (یا کلمه کلیدی) خود را در گوگل تایپ کنید و ببینید چه نوع محتوایی در صفحه اول می آید.
باور نمی کنید؟ بهتر است بدانید که پس از تماشای ویدیوی یک برند، ۸۱ درصد از افراد متقاعد می شوند که یک محصول یا خدمات را بخرند. انسان ها موجودات بصری هستند و این موضوع ثابت گشته است؛ تماشای یک ویدیو به نوعی شبیه به گفتگوی دوستانه است. ارائه نشانه های بصری و تفاوت های ظریف، اعتماد به شما را تقویت کرده و به بینندگان کمک می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند. اگر تا به حال به دنبال راهنمای «چگونه یک کاری را انجام دهیم» گشته اید، اگر بله! احتمالاً متوجه شده اید که دنبال کردن دستورالعمل ها از طریق ویدیو به جای متن آسان تر است.
در حالی که تولید محتوای متنی برای غواصی عمیق در یک موضوع و افزایش ارتباط جستجو عالی است، بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ روشی مؤثر برای ایجاد ارتباط است. بله شما میتوانید از صفحه نمایش کامپیوتر یا لپتاپ و حتی گوشی خود فیلمبرداری کرده و دورههای آموزشی تهیه کرده و یا ویدیوهای با کیفیت و جذابی را برای کسب و کارتان تولید کنید. اگر تازه شروع به تولید محتوای ویدیویی کرده و نیاز به شبیه سازی نور طبیعی در داخل یا محیط تاریک دارید، میتوانید از رینگ لایتها استفاده کنید. بگذارید کمکم بازدید و مخاطب جذب کرده و سپس از محل درآمد خود، برای تهیه ابزار ضروریِ تولید محتوای ویدیویی اقدام کنید. در این صفحه تکنیکها و ترفندهای ساخت و ادیت ویدیو را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید محتوای ویدیویی حرفهای تولید کنید. در ادامه هم با ترفندها و سپس با اصول کسب درآمد از پلتفرمهایی مثل یوتیوب، آپارات و اینستاگرام آشنا میشوید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری