الگوریتم های گوگل بدون افزونه
لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا ۲۰۲۴ سفری عمیق به قلب تکامل جستجو
بروزرسانی نقد و بررسی محصولات با هدف بهبود کیفیت نقد و بررسی محصولات در نتایج جستجو، به کاربران کمک کرد تا تصمیمات خرید بهتری بگیرند. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نقد و بررسی های محصول باکیفیت و مفیدی را در نتایج جستجو نمایش دهد، که به کاربران در تصمیم گیری خرید کمک می کند. فرد با هدف مبارزه با محتوای بی کیفیت و تبلیغاتی، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم سایت هایی را که محتوای بی کیفیت یا تبلیغاتی داشتند، جریمه می کرد. موبایل گدون با اولویت دادن به وب سایت های سازگار با موبایل، به بهبود تجربه جستجوی کاربران موبایل کمک کرد.
الگوریتمهای گوگل مجموعهای از سیستمهای پیشرفته و قواعد دقیق هستند که به موتور جستجوی گوگل امکان میدهند مرتبطترین و باکیفیتترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. این الگوریتمها با تحلیل عواملی مانند کلمات کلیدی، کیفیت و اصالت محتوا، تعداد و اعتبار بکلینکها، سرعت بارگذاری سایت، و تجربه کاربری، صفحات وب را رتبهبندی میکنند. گوگل برای ارائه نتایج دقیق و مفید، الگوریتمهای خود را به طور مداوم بهروزرسانی میکند و با ترکیب سیگنالهای مختلف تلاش میکند نتایج جستجو را مطابق نیاز کاربران بهینه سازد. به عنوان مثال، نتایج جستجو برای هر کاربر بر اساس موقعیت مکانی، زبان، دستگاه مورد استفاده و حتی زمان جستجو ممکن است متفاوت باشد. الگوریتم های گوگل مجموعهای از قوانین و دستورالعملهای پیچیدهای هستند که وظیفه اصلی آنها رتبهبندی صفحات وب در نتایج جستجو است.
این الگوریتم که کاربرد و عملکرد مشابهي با الگوريتم کبوتر دارد، سال 2016 آخرین بروزرسانی خود را انجام داد. الگوریتم تازگی محتوا یا همان Google freshness algorithm در ابتدا در سال 2009 به صورت یک الگوریتم جانبی در کنار بهروزرسانی Google Caffeine معرفی شد. این الگوریتم در واقع شروعکننده پیشرفتی بود که باعث شد در سال اخیرهای نتایج جستجوها بهینهتر و هدفمندتر شوند. در طول سالهای گذشته این الگوریتم بروز رسانیهای زیادی را تجربه کرده است. در زمان انتشار این الگوریتم بیش از 35 درصد سایتها جایگاه خود را در نتایج گوگل از دست دادند.
الگوریتمهای گوگل به هر یک از این عوامل وزن مشخصی اختصاص میدهند و از آنها برای محاسبه رتبهبندی استفاده میکنند. این الگوریتم بهینهسازی سایت تا آوریل 2015 در حال آزمایش بود و در اکتبر 2015 رسماً معرفی شد. این الگوریتم جدید گوگل یک الگوریتم یادگیری ماشین است که نتایج جستجو را فیلتر میکند تا بهترین جواب بر اساس سؤال کاربر در صفحه نتایج ظاهر شود. رنک برین از نظر اهمیت در جایگاه سومین الگوریتم بهینهسازی سایت قرار دارد. هدف از الگوریتم رنک برین، تشخیص نیت کاربران از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است تا نهایتا باعث شود که گوگل بهترین نتایج ممکن را به کاربر نمایش دهد. مرغ مگس خوار صفحات با محتوای ضعیف و استفاده افراطی از کلمات کلیدی را شناسایی کرده و جریمه میکند، درحالیکه به سایتهایی که محتوای مفید و مرتبط ارائه میدهند، رتبه بهتری اختصاص میدهد.
همچنین اعتمادپذیری یک سایت زمانی از بین میرود که از محتوای کپی شده و غیرقابل استناد استفاده کند. از نظر گوگل محتوایی قابل اعتماد است که از منابع معتبر استفاده کرده باشد و مطالب آن مستند باشد. ما سئوکاران و مدیران وبسایتها برای اینکه بهره بهتر و بیشتری از الگوریتمهای گوگل ببریم باید با تک تک آنها و طرز کارشان آشنا باشیم تا در جای مناسب و به درستی آنها را به کار بگیریم. به همین جهت در ادامه فهرست کاملی از تمام آپدیتهای الگوریتمهای گوگل به همراه توضیح مختصری در مورد آنها ارائه خواهد شد. این الگوریتم باعث شد تنها سایتهایی با هم رقابت کنند که محتوای باارزشی برای مخاطب دارند.
موتور جستجو به زودی موفق شد و شرکت در حال گسترش چندین بار حرکت کرد و سرانجام در سال 2003 در Mountain View مستقر شد. با استفاده از این الگوریتم گوگل قابلیت خزیدن، جمع آوری اطلاعات، و افزودن آن ها به صفحه فهرست را در عرض چند ثانیه بدست می آورد. این الگوریتم هم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و به صورت مستقل از الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن شروع به کار کرد. این الگوریتم بر روی استفاده صحیح و به جا از کلمات کلیدی در صفحات تاکید دارد، وجود این الگوریتم شما باید سعی کنید که کلمات کلیدی خود را با ساختار درستی در صفحه استفاده کنید و از تکرار بی جهت آنها در صفحه خودداری نمائید. اطمینان، اگر ساختار و محتوای یک صفحه وب به گونه ای باشد که بتواند نیاز یک مخاطب را برطرف کند این مهمترین مسئلهای است که گوگل به آن تاکید دارد.
همانطورکه از نام الگوریتم رقص گوگل مشخص است، صفحۀ سایت شما مدتی فرصت رقصیدن و نشان دادن خود به کاربر را دارد. پس از آن باقی ماندنش در صحنه، بستگی به رضایت کاربران و مدت حضورشان در سایت دارد. با وجود الگوریتم موش کور شما اگر یک رستوران در محلۀ خودتان داشته باشید، میتوانید آن را در گوگل ثبت کنید. علاوهبرآن میتوانید آدرس و شماره تلفن خود را قرار دهید تا اگر کسی دربارۀ کسبوکار شما جستوجو کرد، بهراحتی شما را پیدا کند. لری پیج و سرگئی برین ، دانشجویان در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا ، با کمک اسکات هاسان و آلن استریمبرگ ، الگوریتم جستجو را ابتدا (1996) معروف به "backrob" ایجاد کردند.
این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی محلی متنوع تری را بر اساس موقعیت مکانی کاربر و سایر عوامل ارائه دهد. رنک برین با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به درک بهتر معنای عبارات جستجو و بهبود نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا عبارات جستجوی جدید و ناشناخته را تفسیر کند و نتایج مرتبطتری را ارائه دهد. موتور های جستجو به دروازه ای برای کشف اطلاعات، ارتباطات و تجارت تبدیل شده اند. در این میان، گوگل با سلطه بی چون و چرای خود، نقشی حیاتی در شکل دهی به این دنیا ایفا می کند.
در اینجا برخی از مهمترین الگوریتمهای گوگل را از ابتدا تا به امروز بررسی خواهیم کرد. یکی از دلایلی که پیج رنک اهمیت زیادی دارد، این است که این الگوریتم به صورت خودکار و بدون دخالت انسان کار میکند. یعنی گوگل میتواند به طور مداوم و خودکار، میلیاردها صفحه وب را رتبهبندی، و نتایج جستجوی دقیقتری را به کاربران ارائه دهد. با این حال، سوءاستفاده برخی از افراد از این الگوریتم با خرید و فروش لینک، باعث شد که گوگل نمایش عمومی پیج رنک را متوقف کند. با این حال، این الگوریتم همچنان به عنوان یکی از مهمترین عوامل رتبهبندی در گوگل باقی مانده است.
این الگوریتم یکی از موثرترین الگوریتمها داخل گوگل شناسایی میشود که رتبه سایت اسپم را در صفحه نتایج جستجو کاهش میدهد. آن را در سال ۲۰۱۳ معرفی کردند که باعث شد گوگل بتواند آپدیتهای جدید آن را هم ارائه کند تا از مواجهه کاربر با سایت اسپم و تقلبی جلوگیری کند و رتبه آنها را پایین بیاورد. حتی اگر شما از کلمات کلیدی پرکاربرد و مرتبط استفاده کنید اما محتوای شما مناسب نباشد و هیچ ربطی به کلمات کلیدی نداشته باشد، گوگل خیلی راحت آن را شناسایی کرده و رتبه شما را تنزل میدهد. این الگوریتم به عنوان یکی از مهمترین الگوریتمهای گوگل شناسایی میشود که از طریق آن رتبهبندی صفحات سایت را به انجام میرسانند. در گذشته یعنی همان زمانهایی که این الگوریتم تازه روی کار آمده بود، آنها را بر اساس تعداد لینک دنبال کننده از سایتهای دیگر ارزیابی میکردند که همین باعث میشد یک صفحه نسبت به وب سایت دیگر اعتبار بالاتری دریافت کند.
البته گوگل گفت وبمستران نیاز به نگرانی بابت این موضوع ندارند چون این الگوریتم جدید گوگل صرفا بر کندترین وب سایت ها تاثیر میگذارد. با اطلاعات درج شده در این جدول، متوجه شدیم که چگونه الگوریتم Passage Ranking بخشهای خاص و مرتبط از صفحات مختلف را بهطور هدفمند برای جستجوهای کاربران شناسایی و رتبهبندی میکند. این جدول نشان میدهد که چگونه الگوریتم گراف دانش به گوگل کمک میکند تا اطلاعات دقیقتر و مرتبطتر را به کاربران ارائه دهد. هدف اصلی گراف دانش، ارائه نتایج جستجوی دقیقتر و شفافتر است؛ بهویژه زمانی که کاربران به دنبال اطلاعات خاص یا جزییات دقیق در مورد افراد، مکانها، اشیاء و مفاهیم هستند. الگوریتم MUM یک مدل چندمنظوره پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار میرود که گوگل برای درک بهتر سوالات پیچیده کاربران و ارائه نتایج دقیقتر طراحی کرده است.
این الگوریتم کمک میکند تا کاربری که بهعنوان مثال با موبایل وارد چنین سایتهایی میشود، 4 الی 5 بار برای رسیدن به محتوای موردنیاز خود اسکرول نکند و تجربه کاربری بهتری داشته باشد. در همین زمان گوگل علاوه بر بهروزرسانی الگوریتمهای قدیمی، الگوریتمهای جدیدی را معرفی کرده که هر کدام وظایف مشخصی بر عهده دارند. امروزه در همه موضوعات هزاران سایت وجود دارد که برای رتبه بالاتر با هم رقابت میکنند. برای کاربران نیز مقدور نیست که بخواهند همه این سایتها را ببینند و مطالعه کنند تا به بهترین نتیجه برسند؛ بنابراین این وظیفه بر عهده گوگل و الگوریتمهای آن است که بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهند. گوگل به کمک خزندههایی که در اختیار دارد همه صفحات را میخزد و برای عباراتی که ممکن است جستجو شوند، فهرستی تهیه میکند (صفحات را ایندکس میکند). این فرایند خودکار که تعیین میکند نتیجه هر عبارت جستجو شده به چه جایگاه و رتبهای تعلق دارد، توسط الگوریتمی به نام پیج رنک (Page Rank) مشخص میشود.
برای جمع آوری اطلاعات برای جستجوی محلی، موتورهای جستجو بر روی سیگنال هایی از جمله محتوای محلی، صفحات پروفایل اجتماعی، پیوندها و استنادها تکیه میکنند تا مناسب ترین نتایج محلی را به کاربر ارائه دهند. الگوریتم کافئین گوگل نام سیستم ایندکسینگ بهبود یافته ای است که گوگل در سال 2009 برای موتور جستجوی خود اعلام کرد. این جعبه شنی موتورجستجوگوگل یک محیط آزمایشی برای سایت های نوپا است؛ تا در این مدت از کیفیت و اسپم نبودن سایت ها اطمينان حاصل كند. در واقع گوگل برای جلوگیری از پیشرفت سایتهای اسپم در نتایج از الگوریتم سندباکس رونمایی کرد. قراردادن سایتها در سندباکس موجب شد، سایتهای تازه تاسیس نتوانند با فریب دادن موتورجستجوگوگل به سرعت در صفحه اول نتایج قرار بگیرند.
یک سیستم هوش مصنوعی که برای شناسایی بخشها یا «معابر» یک صفحه وب استفاده میکند تا بهتر بفهمد یک صفحه چقدر مرتبط با یک جستجو است. گوگل با استفاده از این سیستم میتواند کلماتی که کاربر در کادر جستجو وارد میکند را درک کند، منظور کاربر را از این جستجو متوجه شود و سپس نتایجی را به او نمایش دهد کاربر به دنبال آن است. سیستمی که تضمین میکند گوگل اعتبار زیادی به وبسایتهایی با نام دامنهای که دقیقاً با یک جستجو مطابقت دارند، نمیدهد. یعنی مهندسان گوگل با تولید، و ارائه جدیدترین الگوریتمهای گوگل یا یک نقص را برطرف کنند یا یک قابلیت جدید اضافه میکنند. الگوریتم Page Experience یک فاکتور رتبهبندی کاملاً جدید را به ترکیب اضافه کرد.
این الگوریتم محتواهای باکیفیت را که توسط افراد متخصص نوشته شده و از اعتبار بالا برخوردار باشد، در اولویت قرار میدهد. از این طریق، کاربران میتوانند بهراحتی به محتوای کاربردی دسترسی داشتهباشند. گوگل در سال ۲۰۲۲، بهروزرسانی جدیدی به نام «helpful content» یا «محتوای مفید» را با هدف کمک به کاربران برای یافتن محتوای باکیفیت معرفی کرد. گوگل با این الگوریتم، محتواهای کمارزش را شناسایی میکند و به محتواهای مفیدی که برای کاربر انسانی نوشته شدهاند کمک میکند تا رتبه بهتری در نتایج جستجو بگیرند. الگوریتم محتوای مفید، برخلاف بسیاری دیگر از الگوریتمها که بهصورت صفحهبهصفحه (Page-by-Page) عمل میکنند، یک الگوریتم Side-Wide است.
زمانی در موتورجستجوگوگل به دنبال چیزی میگردید و چیزی که شما متوجه آن نمیشوید و توجه شما را جلب نمیکند این است که در هر دقیقه بیش از 300 وبسایت جدید ایجاد می شود. وب سایت های جدید به درستی توسط موتورجستجوگوگل ایندکس شدهاند، اما آنها حتی برای کلمات کلیدی و عبارات کم رقابت هم، رتبه ای ندارند، ولی در سایر موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو رتبه خوبی کسب کردند. این الگوریتم برای کاهش حضور محتوای بیکیفیت و افزایش رتبهبندی سایتهای با محتوای ارزشمند طراحی شده است. بنابراین، رعایت اصول سئو مانند ایجاد محتوای اصل و مفید از اهمیت زیادی برخوردار است تا سایتها از تاثیرات منفی پاندا در امان بمانند. از دیگر اهدافی که در الگوریتم گوگل دنبال میشود، این است که رتبه سایتهای بیکیفیت را کمتر میکند. مثلاً ممکن است یک سایت محتوای مزاحم یا کپی شده داشته باشد که قطعاً برای کاربر ارزشی ندارد، گوگل خیلی راحت آن را شناسایی میکند و رتبه آنها را کاهش میدهد.
در نتیجه صفحاتی که لینکهای بیشتر دریافت میکردند و ارتباطات بیشتر داشتند، قطعاً به ارزش بیشتری میرسیدند. چند سال بعد از اینکه این راهاندازی اتفاق افتاد، الگوریتمها از طریق گوگل ارتقا پیدا کردند و یک سری عوامل و فاکتورهای جدید برای ارزیابی به آنها اضافه شد. مثلاً در کنار موارد بالا اهمیت دنبال کردن یا عدم دنبال کردن، لینکهای داخلی، انکر تکستها و مواردی از این قبیل را هم در نظر گرفتند تا سطح کارایی و دقت به حداکثر برسد. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم های گوگل است که اثر آن بهخصوص روی وب سایتهای فروشگاهی، بسیار محسوستر از وب سایتهای دیگر است. این موضوع باعث میشد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیمگیری در مورد خرید محصول را به دست آورند.
الگوریتم تپه گوگل، یکی از الگوریتمهای مهم و تاثیرگذار در دنیای سئو است که با هدف بهبود کیفیت نتایج جستجو و شناسایی صفحات وب معتبر و تخصصی طراحی شده است. گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوی جهان، مسئولیت دارد تا تجربه جستجوی امن و مطمئنی را برای کاربران فراهم کند. به همین دلیل، یکی از اهداف اصلی الگوریتمهای گوگل، ترویج سایتهای امن و کاهش رتبه سایتهایی است که برای کاربران خطرناک یا مشکوک هستند. الگوریتم venice قبل از اینکه آپدیتهای جدید گوگل روی کار بیاید، وجود داشت. به این صورت که ممکن بود شما گاهی اوقات چیزی را در گوگل جستجو کنید و به یک نتیجه غیرمنطقی و غیر مرتبط برسید اما از آنجا که آپدیتهای جدید روی کار آمده، دیگر چنین اتفاقی را تجربه نمیکنید. در نتیجه نتایجی که به دست میآورید، مطابق با چیزی است که داخل سایت جستجو کردهاید.
برای مثال اگر کلمۀ کلیدی شما «سئوی سایت» است، میتوانید از عبارات مرتبط با این کلمه استفاده کنید. مثلا به جای اینکه در هر پاراگراف بنویسید سئوی سایت، میتوانید از کلماتی مانند «بهینهسازی سایت» استفاده کنید. دنیای گوگل قبل از پنگوئن چگونه بود؟ قضیه از این قرار بود که هرچه لینکهای بیشتری به یک صفحه اشاره میکردند اعتبار آن صفحه نزد گوگل بیشتر میشد. این قضیه تا جایی ادامه پیدا کرد که هر سایتی تبدیل شده بود به مزرعهای از لینکها! اینگونه بود که گوگل دست به کار شد و از الگوریتم جدید خود به نام پنگوئن رونمایی کرد. تمام تلاش گوگل به دست آوردن رضایت کاربرانش است؛ اما رضایت کاربران چگونه تأمین میشود؟ در صورتی که بهسرعت به پاسخ سوالهایشان دست پیدا کنند.
وام روز پرداخت با هدف مبارزه با اسپم در صنایع خاص مانند وام های کوتاه مدت، به بهبود کیفیت نتایج جستجو پرداخت. این الگوریتم سایت هایی را که در صنایع خاص مانند وام های کوتاه مدت، از تکنیک های اسپم برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد. بیشترین سایتهایی که با این الگوریتم دچار مشکل میشوند و ممکن است امتیاز منفی بگیرند سایتهایی هستند که آثار ادبی مانند کتاب، فیلم یا موسیقی دارای حق کپی رایت را استفاده میکنند. دقت کنید که تکرار این کار ممکن است باعث شود جایگاه وبسایت شما در رتبهبندی برای مدت طولانی به صفحات بعدی جستجو منتقل شود. یکی از الگوریتمهای جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد. گوگل از بهروزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد میکند.
این آپدیت میتواند شامل یک محتوای متنی اضافهشده، محتوای ویدئویی یا حتی یک پادکست صوتی باشد. جستجوی محلی برای کسبوکارهای کوچک یک امتیاز قدرتمند و بزرگ محسوب میشود. سئوی محلی به مشاغل کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی در کمترین زمان ارائه دهند و بدین صورت جذب مشتری های هدفمند بیشتر خواهد شد. اکثرا فکر میکنند سندباکس، الگوریتمی است که سایت را مدتی جریمه میکند و از پیشرفت جلوگیری می کند؛ اما اصلا اینطور نیست! سندباکس با در اختیار گذاشتن این زمان به شما کمک میکند تا اسپمها و روشهای کلاه سیاه را از سایت خود حذف کنید و به صورت اخلاقی آن را بهبود ببخشید.
در راستای دو فاکتور قبلی، اعتبار هم از نیازهای محتوایی است که در این حوزه تولید میشود. نویسنده معتبر، اطلاعات درست و کاربردی و استفاده کردن از منابع معتبر بهجای کپی مطالب، فاکتور اعتبار را در نگاه گوگل تعریف میکند. گوگل تا کنون دو الگوریتم seo برای سازگار کردن سایتها با موبایل معرفی کرده است که الگوریتم جدید گوگل در این رابطه الگوریتم موبایل گدون و الگوریتم قبلی mobile-friendly بود. گوگل در سال 2018 بار دیگر سراغ متن متای توضیحات وب سایت ها رفت و مقدار مجاز آن را به همان میزان قبلی یعنی 150 تا 160 کاراکتر بازگردانی کرد. بعد از آن الگوریتم گوگل را توضیح دادیم و گفتیم که وارد شدن در باغ وحش گوگل چه قوانین و آدابی دارد. حتما شنیدهاید که بالا آمدن سایت و قرار گرفتن در رتبههای برتر گوگل زمان زیادی میطلبد.
اگرچه ما در روزهای اولیه کاوش MUM هستیم، اما این نقطه عطف مهمی به سوی آیندهای است که در آن گوگل میتواند تمام روشهای مختلف ارتباط و تفسیر طبیعی افراد را درک کند. پس در ابتدا به این سؤال پاسخ میدهیم که الگوریتم MUM چیست؟ در واقع این الگوریتم MUM یک فناوری جدید برای جستجوی گوگل است که برای اولین بار در می 2021 معرفی شد. الگوریتم MUM با هوش مصنوعی یا درک و پردازش زبان طبیعی کار میکند و به پرسشهای جستجوی پیچیده با دادههای چندوجهی پاسخ میدهد. در این بین صفحاتی که نفرت پراکنی میکنند، اطلاعات نادرست ارائه میدهند، باعث فریب کاربران میشوند و غیره در رتبههای پایینتر الگوریتم گوگل E-A-T قرار میگیرند. در کل کار سئو بهینه سازی نتایج مورد جستجو است، که در این الگوریتم فرصتی را برای کسب و کارها ایجاد میکند تا اطلاعات دقیق و مکان کسب و کار خود را بتوانند سریع تر و با دسترسی بیشتر در اختیار کاربران نزدیک به کسب و کارشان قرار دهند. با تولید محتوای باکیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینهسازی تصاویر و بهبود تجربه کاربری میتوانید محتوای خود را بهینه کنید.
به بیان ساده می توان گفت گوگل این الگوریتم وارد بازی خود کرد تا محتوا های نامربوط به سوال کاربر حذف شوند. از مهمترین الگوریتم های گوگل برای سرچ میتوان به الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم رنکبرین اشاره کرد. این غول موتور جستجو نمیتواند یک پایگاه داده بسیار بزرگ داشته باشد که نامنظم بوده و هرگاه کاربر عباراتی را در آن جستجو کند شروع به مرتب کردن آن کند. بنابراین گوگل در هر زمان توسط خزندههای خود محتوا را ایندکس و مدیریت میکند. وقتی محتوا ایندکس شد گوگل یک کپی از آن تهیه میکند و یک میانبر برای هر صفحه را در ایندکس قرار میدهد. این آپدیت برای بهینه سازی سرعت سایت ها جهت نمایش در موبایل ایجاد شده بود.
الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوهی امتیازدهی به وبسایتهای مختلف را مشخص میکنند. بهعنوان مثال برخی از این الگوریتمها وبسایتهای خاطی را جریمه میکنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینکدهی داخلی و خارجی وبسایت را بررسی کرده و به آنها امتیاز میدهند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته میشود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وبسایتهای متخلف و همچنین نحوهی امتیازدهی به وبسایتها در نظر میگیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتمها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آنها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه در گوگل مواجه میشوید. بسیاری از الگوریتم هایی که از طرف گوگل معرفی شده اند تاثیر مستقیمی بر روی وضعیت ترافیک وب سایت ها خواهند داشت اما درحقیقت به قطعیت نمیتوان گفت که تمام این الگوریتم ها بهصورت مستقیم با سئو وب سایت ها در ارتباط هستند .
در واقع در این چالش باید فرد شرکت کننده، خود را با یک موزیک انتخابی وفق دهد و بهترین اجرا را داشته باشد تا بتواند به ارتقا برسد. در ادامه، سیستمهایی را مشاهده میفرمایید که زمانی به صورت مستقل کار میکردند. این سیستمها الان یا در سیستم های دیگر ادغام شدهاند یا بخشی از سیستم رتبهبندی اصلی گوگل شدهاند. سیستمی برای اطمینان از اینکه گوگل محتوای اصلی را (شامل گزارش اصلی) برجستهتر و بالاتر از کسانی که صرفاً به آن استناد میکنند، نشان میدهد. با توجه به لینکهای دریافتی و خروجی یک صفحه؛ تعیین میکنند صفحات در مورد چه چیزی هستند و کدام یک ممکن است در پاسخ به یک جستجو بر اساس نحوه لینک صفحات به یکدیگر مفید باشد. مثلا اگر وبسایتی با هدف کسب رتبه در کلمه «خرید لپ تاپ» دامنه laptopbuy.ir را خریداری کند، این سیستم از این اتفاق جلوگیری میکند.
اگر شما به اندازه کافی تلاش کنید تا فضای خوبی برای کاربر بسازید، قطعاً خیلی سریعتر میتوانید به نتیجه برسید و وب سایت شما به عنوان یکی از اولین پیشنهادات گوگل به مخاطب نمایش داده میشود. در نتیجه میتوانید یک سئو قدرتمند داشته باشید تا موتور جستجو آن را به عنوان بهترینها شناسایی کند اما به هر حال برای اینکه بتوانید جایگاه خود را تثبیت کرده و حفظ کنید، باید الگوریتمهای گوگل را بشناسید. سوالی که وجود دارد، این است که اصلاً الگوریتم چه معنایی دارد و گوگل اصلاً چه الگوریتمهایی را در نظر میگیرد. با وجود اینکه گوگل همیشه بر محتوای با کیفیت تاکید داشته، اما در حال حاضر و در سال 2024 اهمیت این موضوع دوچندان شده است. با توجه به این تغییرات همه سایتها باید به نوع محتوایی که تولید میکنند، کارآمد بودن آن برای کاربر و حتی اصول نگارشی و غیره نیز دقت داشته باشند، تا در نهایت رتبه مناسبی را از طرف گوگل دریافت کنند.
اگر زمانی که این صفحه در رقص گوگل در رتبههای اول و دوم قرار گرفت توانست کاربران را به خود جذب کند قطعاً تأثیر خوبی در رتبهاش خواهد دید. گوگل با بروزرسانی مرورگر گوگل کروم خود به نسخه 62، به کاربرانی که قصد ورود به وب سایت های بدون ssl داشتند، هشدار ناامن بودن سایت میداد. این موضوع تا امروز هم ادامه دارد (به شکل جدی تر) و هدف گوگل از این رفتار این است که همه مدیران وب سایت ها را مجبور به گرفتن گواهینامه ssl و امن تر کردن سایتشان کند. SpamBrain با ترکیب هوش مصنوعی و تحلیل دادههای رفتاری، نقش مهمی در بهبود کیفیت جستوجو گوگل ایفا میکند. این الگوریتم نشان میدهد که تولید محتوا باید براساس نیاز و ارزش برای کاربران باشد، نه صرفا برای رتبهگیری در گوگل.
در این مقاله ابتدا با مفهوم الگوریتم آشنا میشویم و سپس مهمترین الگوریتمهای گوگل را معرفی میکنیم. این تغییرات به مدیران وبسایتها یادآوری کرد که بهینهسازی تصاویر (از جمله افزودن توضیحات متنی مناسب) تأثیر مستقیمی بر دیدهشدن آنها در جستجوهای گوگل دارد. این بهروزرسانیها بر کیفیت محتوا، تخصص، اعتبار و اعتماد (E-A-T) تأکید دارند و گاهی اوقات تأثیرات قابل توجهی بر ترافیک وبسایتها میگذارند. ما از دوستدارن شدید وردپرس هستیم که هدف خود را تولید آموزش وردپرس برای علاقه مندان به وردپرس قرار داده ایم و فعالیت جدی خود را از سال 97 آغاز کرده ایم. در آیلین وب قصد داریم که محتوای طراحی سایت با وردپرس را به صورت حرفه ای برای علاقه مندان قرار دهیم و سهم اندکی در موفقیت شما داشته باشیم.
این الگوریتم که تاکنون چندین بار بهروزرسانی شده، میتواند به بهبود رتبهبندی یک سایت کمک کند یا سایتهای لینکهای مخرب و پولی گرفته باشند، را با جریمه مواجه کند. گوگل با ایجاد این بهروزرسانی در سال 2012 سعی داشت تا با کپیبرداری از مطالب سایتهای دیگر و به نوعی دزدی ادبی مقابله کند. به این ترتیب برای سایتهایی که محتوای تکراری منتشر میکردند رتبه منفی در نظر گرفت. الگوریتمهای گوگل سیستمهای پیچیدهای هستند که برای پیدا کردن و رتبهبندی مرتبطترین صفحات برای عبارت جستجوشده کمک میکنند. در واقع کل سیستم رتبهبندی گوگل از چند الگوریتم ساختهشده که هرکدام چند فاکتور مختلف درون یا برون صفحه را در نظر میگیرند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/