موزه ها مجبور شدند دوباره کشف کنند


از آغاز همه گیری موزه ها ، موزه ها خالی از سکنه شده اند. این کاملاً تضاد با سال قبل است ، زمانی که 13.6 میلیون تورنسیل در 399 موسسه موزه ثبت شده است. در حالی که اکنون می توانید از راحتی خانه خود به برخی از مجموعه ها دسترسی پیدا کنید ، همه گیرها به لطف مجموعه ابتکاراتی که از این بحران جان سالم به در بردند ، نوآوری دیجیتال را سرعت بخشیدند تا جایی که اکنون دسترسی به موزه ها بیش از هر زمان دیگری امکان پذیر است. مصاحبه با استفان لا روش ، مدیر موزه تمدن لا.

تأثیر مالی بحران برای شما چه خواهد بود؟

اینها تأثیرات مالی قابل توجهی دارند. او حدود 1.5 میلیون دلار به ما ضرر کرد. ما دیگر در بلیط ، بوتیک ، رستوران یا کمد نمی فروشیم. با این حال هزینه کمتری داریم. به عنوان مثال ، محافظه کاران قبلاً به کشورهای دیگر سفر کرده اند تا مواردی را که بخشی از نمایشگاه های بین المللی است و برای اطمینان از عدم شکستگی به ما مراجعه می کنند ، بازرسی کنند. اکنون همه اینها را می توان با دوربین دیجیتال انجام داد. بسیار ارزان تر است و زمان بسیار کمتری نیز می برد. این چیزی است که پس از همه گیری باقی خواهد ماند.

بعد از همه گیری همه گیر چه تغییرات پایداری را می توانیم در موزه های خود مشاهده کنیم؟

موزه ها مکانهایی هستند که از بازدید کنندگان استقبال جسمی می کنند. این واقعیت که ما در زندگی واقعی به آثار هنری ، اشیا، ، اسناد دسترسی داریم ، چیزی جایگزین این نیست. دیجیتال به این اضافه می شود. در حال حاضر آن را جایگزین می کند ، اما سپس پیشنهاد را غنی می کند. ما در ماه های اخیر با ایجاد یک ساعت در موزه ، سایتی که محتوای ده سازمان فرهنگی دیگر از جمله نمایشگاه های مجازی را گرد هم می آورد ، تأکید زیادی بر این موضوع داشتیم. بعد از همه گیر شدن ، به یک برنامه موازی در موزه تبدیل خواهد شد.

همچنین فکر می کنم فرصت خرید بلیط با مهر به موقع باقی بماند. ما از افرادی که بداهه وارد می شوند استقبال خواهیم کرد. اما ما همچنان به مردم پیشنهاد می دهیم که صندلی های خود را رزرو کنند.

به دلیل پروتکل های بهداشتی ، همه گیرها در هنگام افتتاح موزه ها تجربه بازدیدکنندگان را کاملاً تغییر دادند. وقتی این کار تمام شود چه اتفاقی می افتد؟

ایده مسیرها در یک نمایشگاه باقی خواهد ماند. ما نه تنها دیدیم که م worksثر است ، بلکه مردم آن را دوست دارند. سفر آرامش بخش است. ما همیشه از انداختن چیزی در موزه ، از دیدن پنجره یا شاهکاری که باید ببینیم می ترسیم ، زیرا واقعاً نمی دانیم کجا بود. این مسیر اطمینان حاصل می کند که مردم می دانند کجا باید بروند.

مورد دیگر کشف مجدد ایستگاه های تعاملی است. ما تعاملات لمسی زیادی داشتیم و برای چند ماه ، به دلایل بهداشتی و ایمنی ، بیشتر مراقب آن خواهیم بود. ما گزینه های دیگری پیدا خواهیم کرد.

چه ابتکارات دیجیتال مستقیماً از همه گیر ناشی می شود؟

در موزه ما یک آزمایشگاه نوآوری دیجیتال به نام MLab Creaform داریم. ما نمونه اولیه خود را با شرکت های خصوصی از جمله Maelstrom Creatif و Alaviva ادامه می دهیم. آنها نمونه اولیه ای را برای ارتباط فرهنگ با افرادی که به ویژه در CHSLD هستند ، افراد مسن یا معلول ، که کاملاً نمی توانند به موزه بیایند ، تصور کردند. دستگاه های مختلفی مانند مینی گنبد وجود دارد که تصور می شود یک تجربه جذاب روی تخت یا ویلچر شما خواهد داشت.

آیا موزه ها به برنامه های محلی بیشتری روی خواهند آورد؟

در موزه ها ، همیشه تعادل بین برنامه های محلی و بین المللی وجود داشته است. ما باید آن را حفظ کنیم. من شخصاً نمی توانم تصور كنم كه موزه ای مانند ما حتی اگر اولویت تاریخ ملی باشد ، به مسائل بین المللی نپردازد. این وظیفه ماست. شما فقط باید تعادل مناسب را پیدا کنید.

نیاز به همشهریان ما برای گشودن به دنیا و سفر به روشهای دیگر مهم است. به خود گفتیم بازدیدکنندگان خود را به مسافرت وا می داریم. سال آینده ما آنها را به ایتالیا خواهیم برد ، با پمپی شهر جاودانه، و در گواتمالا با مایا.

شما قبلاً گفته اید که فناوری های دیجیتال دشمن فرهنگ و میراث نیستند. چگونه فناوری های دیجیتال به فرهنگ در عبور از بحران کمک می کنند؟

این یک ابزار استثنایی است. در حال حاضر ، دیجیتال امکان برقراری ارتباط با مخاطب را فراهم می کند و این مهم است. ساختن مخاطب زمان زیادی می برد. خواه در سالن تماشا ، موزه ، فیلم یا حتی در تلویزیون باشید. ایجاد رابطه اعتماد و حفظ آن ضروری است. در حال حاضر بهترین راه برای انجام این کار استفاده از دیجیتال است و در حال حاضر شاهد خلاقیت زیادی هستیم. به نظر من خیلی سالم است.

بیوگرافی

  • نام: استفان لا روش
  • حرفه: از سال 2015 مدیر کل موزه تمدن ، یکی از چهار موزه ایالتی کبک است. وی به ویژه مسئول شیفت دیجیتالی موزه است که شامل کل دیجیتالی سازی مجموعه ها ، توسعه برنامه ها و ایجاد آزمایشگاه نوآوری دیجیتال است. تحت هدایت وی ، موزه در سال 2017 ترافیک تاریخی را تجربه کرد.
  • تأثیر: اشتفان لا روش بیش از 25 سال کار در دنیای فرهنگ همچنین مدیرعامل شرکت Conseil des Arts et des lettres du Québec (CALQ) بود.


منبع: maxgamer.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>