مزدا 3 توربو 2021: افزایش رتبه


این انجام شده است پس از ماه ها شایعه ، انتظارات برخی از مشتریان مزدا 3 با ورود نسخه توربوشارژ ارائه شده به صورت سدان توجیه می شود هاچ بککه اکنون در بالای محدوده قرار دارد.

با توجه به این نکته ، لازم به توضیح است که Mazda3 Turbo جدید نسخه مدرن MazdaSpeed3 نیست که بین سالهای 2007 و 2013 تولید می شود ، همچنین از یک موتور توربوشارژ نیز بهره می برد. در مورد مزدا اسپید 3 ما با یک نوع ماشین روبرو بودیم دریچه داغ کشش با یک شخصیت ورزشی بسیار قوی. با استفاده از توربو ، اهداف مزدا توسعه این مدل حتی بیشتر به بخش سطح بالا است. خلاصه ، کمتر سریع و خشن و بیشتر آئودی-بی ام و …

اگر مزدا 3 توربو در حال حاضر می آید ، به این دلیل است که پایگاه مشتری مزدا 3 تکامل یافته و پرفروش ترین نسخه از این طیف امروز در کانادا GT است ، یعنی نمونه ای که با تجهیزات پر می شود و بالاترین قیمت را سفارش می دهد.

و در حالی که بسیاری از خریداران مزدا 3 GT با سبک بیرونی برنده شدند ، مزدا 3 جایزه سال طراحی سال گذشته را از آن خود کرد. جوایز جهانی ماشین سال، با توجه به کیفیت پوشش داخلی و تجهیزات استاندارد آنها ، این واقعیت باقی مانده است که برخی از آنها می خواستند قدرت بیشتری در ذخیره داشته باشند. وجود توربوشارژر 2.5 لیتری با چهار سیلندر ، انتقال نیرو و گشتاور در جاده از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک استاندارد ، این خلا را پر می کند.

عکس: گابریل ژلیناس

زن و شوهرهای زیادی

این موتور توربوشارژ که طبق سنتی که در مزدا تاسیس شده است می تواند هم با بنزین ممتاز و هم با بنزین معمولی کار کند. با این حال ، بسته به سوخت مصرفی تنوعی در اسب بخار و گشتاور وجود دارد: 250 اسب بخار و 320 پوند گشتاور ، مصرف فوق العاده یا 227 اسب بخار و 310 پوند فوت با بنزین معمولی.

همچنین ، این موتور با نسبت فشرده سازی بسیار بالا تنظیم شده در 10.5 به 1 کار می کند که نزدیک به نسبت فشرده سازی توربوشارژر صفحه تخت پورشه 911 کاررا است که 10.2 به 1 است.

در چرخ ، بلافاصله سهم توربوشارژر را احساس می کنید ، که به طور قابل توجهی عملکرد را بهبود می بخشد. کشش واقعاً بسیار خطی ، بسیار پایدار است و بالاتر از همه ، مهندسان مزدا به یک حرکت واقعاً بزرگ دست یافته اند ، زیرا تحویل نیرو و گشتاور ارتباط مستقیمی با نحوه عملکرد راننده در کنترل گاز دارد.

عکس: مزدا کانادا

واضح است که اگر اتومبیل با سرعت ثابت حرکت کند و راننده سریع پدال گاز را فشار دهد ، جعبه دنده اتوماتیک بلافاصله کاهش را کنترل کرده و توربو روشن می شود ، بنابراین حداکثر گشتاور از 2000 دور در دقیقه (سوخت معمولی) یا 2500 دور در دقیقه تحویل می شود سوخت) از طرف دیگر ، اگر راننده با سرعت بیشتری روی پدال گاز عمل کند ، فرود انجام نمی شود و انفجار توربو برای افزایش سرعت کافی خواهد بود.

نکته شگفت انگیز این است که موتور کاملاً به دستورات راننده پاسخ می دهد ، همزیستی چشمگیری از خود نشان می دهد و این توربوشارژ چهار سیلندر با انعطاف پذیری کاملاً مشابه موتورهای پورشه رفتار می کند. و BMW. از این نظر ، این یک موفقیت بزرگ است.

از آنجا که توربوشارژر 60 پوند سنگین تر از موتورهای تنفس طبیعی است که نیروگاه سایر گزینه های مزدا 3 هستند ، مهندسان مقاومت فنرهای جلو را 15٪ افزایش داده اند ، بنابراین Turbo ضمن بررسی کالیبراسیون کمک فنر ، همان پویایی تیز را مانند نسخه های دیگر تولید می کند.

همچنین ، دستگاه کنترل G-Vectoring کالیبراسیون های تهاجمی تری را اتخاذ می کند و به Mazda3 Turbo اجازه می دهد تا دینامیکی پاسخگو و مستقیم تری را به نمایش بگذارد بدون اینکه آسایش به خطر بیفتد. علاوه بر این ، ما متذکر می شویم که تعامل بین سیستم کنترل G-Vectoring و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد بسیار هماهنگ است.

واضح است که کنترل G-Vectoring به محض چرخاندن فرمان توسط راننده ، گشتاور تحویل داده شده به محور جلو را کمی کاهش می دهد ، که باعث تغییر وزن در محور جلو می شود و به این ترتیب ماشین می تواند به خوبی در مسیر ایده آل چرخش قرار گیرد ، در حالی که درایو تمام چرخ ها گشتاور بیشتری را فراهم می کند به منظور تثبیت خودرو در هنگام چرخش به محور عقب فرستاده شود. همه چیز در Mazda3 Turbo که موتور آن واقعا الهام گرفته شده است به درخشانی کار می کند. تنها عیب موجود در این قسمت کمبود گیربکس دستی است.

عکس: مزدا کانادا

امنیت گسترده

مزدا 3 توربو همچنین چندین سیستم امنیتی پیشرفته را به تجهیزات استاندارد بسیار کامل اضافه می کند. در میان آنها یادداشت می کنیم به گرفتگی کمک کنید ترکیب کروز کنترل تطبیقی ​​با پشتیبانی در مرکز خط ، به شما امکان می دهد در ترافیک سنگین کمی آرام باشید.

در غیر این صورت ، مزدا 3 توربو ، مانند سایر نسخه ها ، با کیفیت مواد و پایان داخلی تحت تأثیر قرار می گیرد و تازه وارد دارای یک سیستم صوتی بسیار کارآمد است.

عکس: مزدا کانادا

از نظر ظاهری ، مزدا 3 توربو خوب است و فقط با چرخ های آلیاژی 18 اینچی سیاه و آینه های جانبی نیز به رنگ سیاه ، با نوشته “Turbo” در مقایسه با سایر مدل ها ایستادگی می کند. روی دریچه عقب و همچنین از نازل های اگزوز با قطر بیشتر.

محدوده قیمت 32900 دلار (سدان) تا 37100 دلار برای مزدا 3 اسپورت 100 نسخه ، و ما توجه داریم که تجهیزات استاندارد نسبت به رقبای Acura ILX A-Spec ، آئودی A3 40 Komfort و مرسدس بنز A220 کامل تر است. .

سرانجام ، با وجود نسخه جدید توربو ، مزدا 3 با داشتن پویایی و عملکرد بهبود یافته ، لوکس تر هم می شود. در واقع تنها چیزی که فاقد آن است ، آرم برند لوکس است.

در این ویدئو: گابریل گلیناس با یک مزدا 32020 رانندگی می کند


منبع: maxgamer.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>