[ad_1]

در پاسخ به امضا کنندگان نامه

امضا کنندگان این نامه ادعا می کنند که پیشنهادات خواندن فرانسوا لگو در وب سایت Association des libraires du Québec “بی اهمیت جلوه دادن نژادپرستی” را ترویج می دهد ، برخی از کتابهای تجویز شده که به “عادی سازی سخنان نفرت بر علیه نژادپرستان” کمک می کنند. آنها به پیشنهاد ارسالی به شورای ملی اشاره می کنند که “خواستار به رسمیت شناختن نژادپرستی سیستمیک در کبک” است ، که دولت اصرار دارد آن را رد کند. ”

منظور ما از “نژادپرستی سیستمیک” یکی از بسیاری از جنبه های نژادپرستی است ، [qui] این یک قصد فردی نیست و بیشتر با حفظ اختلاف در سازمان زندگی اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی یک جامعه بیان می شود. اگر به درستی درک کنم ، این اختلافات همان چیزی است که مدتهاست “تبعیض” خوانده می شود. آیا باید نام آنها را تغییر دهیم؟ من نویسندگان این نامه را متهم به دولت نمی کنم ، یعنی “به اصرار” در “انکار” یک مفهوم. زیرا هیچ کس نمی تواند ملزم به رعایت یک مفهوم باشد ، گویی این یک واقعیت است. و نه تنها “جامعه ادبی” نسبت به روشهای نامگذاری حساس است ، بلکه به آنچه که ما از نام بردن خودداری می کنیم نیز حساس است. فقط انتخاب کلمات می تواند یک بحث باشد ، نه استناد. بنابراین باید تصدیق کنیم که دولت امتناع می کند استفاده از یک مفهوم، نژادپرستی را به رسمیت نمی شناسد. اینکه او به اندازه کافی با نژادپرستی مبارزه نمی کند قابل درک است.

امضا کنندگان تفکر خود را به شرح زیر روشن می کنند: “نژادپرستی سیستمی به ویژه و لزوماً سفیدپوستان را از امتیازات بیش از حد در حوزه های قدرت برخوردار می کند. […] نژادپرستی ضد سفید وجود ندارد: ساختار اجتماعی فعلی ، که عمدتا توسط سفیدپوستان تعیین می شود ، بنابراین نمی تواند مبتنی بر طرد خود باشد. ”

اگر کسی این استدلال را ادامه دهد ، راه حل مشکل “نژادپرستی سیستمی” از بین بردن این “ساختار اجتماعی” با “تعریف” آن از طریق عدم وجود “اکثریت” نژادی است. چگونه می توانم به این هدف دست پیدا کنم؟ هزار راه حل وجود ندارد که ما “مسابقه” را به یک دسته ضروری و نهایی تبدیل کنیم. زیرا در واقع ، “نژادها” مستلزم “نمایندگی” هستند ، نه طبقات اجتماعی ، فرهنگ ها یا جریان های فکری.

اما بازگشت به راه حل ها. می توان به نفع زمان و جمعیت ، امیدوار بود که دیگر نمی توان تشخیص داد که چه کسی سفید است و چه کسی نه. اما رنگ پوست ، که به گفته نویسندگان نامه ، معیارهای نمایندگی را تعیین می کند ، آیا پس از آن مسئله بررسی کمرنگ ، هنوز خیلی کمرنگ و بقیه هنوز کم است؟

راه حل دیگر معرفی شمارش سیستماتیک تعداد “نمایندگان” مختلف “نژادها” است تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس نمی تواند نقش “اکثریت” را بازی کند. اما این امر مستلزم توافق برای زندگی در جهانی است که نه بر اساس پیگیری حقوق و برابری ، بلکه بر اساس سلسله مراتبی از امتیازات باشد که کافی است با توجه به محاسبه مداوم تعداد “نمایندگان” نژادها شناخته و تعدیل شود.

این بنای ایدئولوژیک ، در نوع خود ، بر پایه احیای مفهومی بنا شده است که هیچ پایه علمی ندارد: نژاد. اگر این کلمه شایسته است ، مانند همه کلمات ، با توجه به کاربردها و زمینه های آن (ایدئولوژیک ، اجتماعی و تاریخی) در نظر گرفته شود ، نباید با تبدیل آن به یک جبرگرایی جدید ، مجدداً فعال شود. زیرا از این طریق مبارزه با نژادپرستی – سیستمیک یا غیر – به مبارزه ای بی رحمانه علیه خود بشریت تبدیل خواهد شد.

یوهان ویلنوو
استاد مطالعات ادبی ، UQAM

[ad_2]

منبع: maxgamer.ir

ایندکسر