به تعداد سیلندرهای یک موتور، پیستون در آن وجود داراست و هر چه تعداد سیلندرها و در سرانجام پیستونها بیشتر باشد قدرت موتور هم بیشتر خواهد بود. واضح است که در بلوک سیلندر یک ماشین ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده میباشد بنابراین هرچقدر تعداد پیستون های یک ماشین عمده شود ، حجم و اندازه بلوک سیلندر آن اتومبیل هم ارتقاء پیدا می کند. این قطعه استوانه ای حرکت های رفت و برگشتی رو به بالا و زیر دارد که در زمان بالا رفتن باعث به متراکم شدن سوخت می گردد و پس از احتراق و انفجار ، به سمت تحت حرکت می کند . حرکت خطی بالا به پایین آن هم مبداء نیروی موتور می باشد به همین ترتیب که حیاتی ذیل آمدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق داخل سیلندر نیروی تولید شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. رینگ پیستون همچنین می­بایست عایق بندی قابل قبولی نسبت به لبه های شیار رینگ ساخت کند. 3 ـ وجود شکافهای حرارتی بر روی پیستون : این شکافها به شکل T و در دامنه پیستون تعبیه میگردند و در اثر گرما همین شکافها به نیز رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر خودداری می‌نمایند و در ضمن کمترین لقی فی مابین پیستون و سیلندر را ایجاد می‌کنند که منجر ارتقا کمپرس و توان موتور می‌شود . رواداری بیش از حد هم می­تواند سبب افت کمپرس و ارتقا سر و صدای پیستون میشود. به همین راحتی , در صورتی که پیستون کمبود , قدرتی نیز ایجاد نمی شد چون قطعهای وجود نداشت تا بتواند سوخت را متراکم و بعد از آن همین فرایند را انجام دهد , رینگ پیستون تبریز پس پیستون اتومبیل در این حد اهمیت و ضروری است . پس از ماشین کاری پیستون آن را طبق روال خاصی گرم و سرد می نمایند و به اصطلاح بر روی آن عملیات گرمایی انجام می دهند تا خواص مطلوب را پیدا نماید . به جهت خودداری ازین دو ایراد پیستون حلقه طراحی و ساخته می شود تا در درون شیارهایی در بدنه ی پیستون کارگزاری گردد. شکاف افقی پیستون ها در زیر رینگ ها می باشد و به تیتر سد حرارتی ، از سوق دهی گرمای نصیب رینگ ها به بدنه پیستون-که حساس دست کم بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. مثلا در صورتی که گفته شود خودرویی ۴ سیلندر است ، بلوک سیلندر آن ظرفیت قرارگیری ۴ پیستون درون آن را دارا است. این قطعه به عنوان جزء متحرک محیط احتراق باید بضاعت و توان تحمل نوسانات فشار، تنش های دمایی و بارهای مکانیکی را دارا باشد. علاوه بر این مرحله محدب حاشیه مماس حلقه از بروز ناپیوستگی در لایه روغن که ممکن می باشد بر اثر فشارهای مازاد بر بر روی لبه رینگ و یا این که خمش بیش از میزان همین قطعه در حال کار صورت پذیرد پرهیز میکند. همین وضعیت سبب به جریان روغن اضافی به سمت باطن محیط احتراق می­گردد. رینگ وایپر مسئول کیپ نمودن هر چه عمده گوشه و کنار احتراق و همینطور پاک نمودن جداره سیلندر از روغن های اضافی است. رینگ روغنی مسئول پاک نمودن روغن های مازاد از بر روی جداره سیلندر را حین حرکت پیستون به عهده دارد. بعضی موتورهای Briggs & Stratton از حلقه های روغنی سه تکه ای استعمال می­کنند که اصلی دو شیار و یک فنر می­باشد. تمام حلقه های پیستون به عمل رفته در موتورهای Briggs & Stratton از کالا فولاد چدن می­باشند. زمان کار مهم رینگ پیستون می بایست غایت اعتنا را به فعالیت برد چرا که چدن در مقابل آسیب زیاد با است. هنگامی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و چنانچه دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال بسیار سوپاپ اصلی تراز رویی پیستون عکس العمل می نماید و غیر از شکسته شدن خود سوپاپ سبب ساز آسیب دیدن پیستون نیز میشود. در این مطلب به طریق کارکرد همین کاربر حساس، عوامل خرابی و روشهای پرهیز از جراحت دیدن آن نگاهی میاندازیم. ترک خوردگی از این خواص ناشی میشود. پیستونها از این منظر به دو نوع دو دوران و چهار روزگار تقسیم میشوند. موتورهای دو روزگار نیازی به رینگ روغنی ندارند چرا که روانکاری آیتم نیاز آن‌ها توسط روغنی که اهمیت گازوئیل مخلوط شده تامین می گردد و اساسا اساسی یک محفظه روغن جداگانه نمی­باشند. مکانیک ها به طور معمول از یک ترفند استفاده می نمایند و آن این هست که وقتی میزان تراش سر سیلندر مضاعف باشد از یک واشر اضافی استعمال می نمایند یعنی دو واشر سر سیلندر را با نیز گزینه استعمال قرار می دهند بنظرم در مواقعی که یک‌سری توشه سر سیلندر تراش خورده باشد خوب تر است سرسیلندر را بده بستان نمود . هنگامی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه اهمیت سایت شرکت پیستون سازی تبریز وب وبسایت خویش باشید.

ایندکسر