شاید دانستن این حقیقت که خودرویی فرانسوی و نسبتاً اصیل همچون زانتیا، بخش بزرگی از قطعات یدکی اش را چین تأمین می کند، برای بسیاری از ما جالب باشد! ما در سال های اخیر خودروهای زیادی را به دلیل پاره شدن تسمه تایم تعمیر کردیم و این ناشی از بی کیفیت بودن تسمه تایم است در حالی که در مدل های قبل از سال 85 تسمه تایم به راحتی حتی تا 70 هزار تا هم کار می کرد. سیم ترمزدستی زانتیا در یک سمت، حدود ۶۰ هزار تومان است. ما برای رفع آن مجبوریم رادیاتور استاندارد را که 4.5 لیتر حجم آب دارد با یک رادیاتور دیگر تعویض کنیم که در حدود 6 لیتر حجم دارد. سیبک زیر کمک زانتیا را ایران می سازد و حدود ۹۰ هزار تومان قیمت دارد. یافت می شود که نزدیک به ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد. با صدای موتور دلنوازی که اینقدر خاصه، که اگر از فاصله ی مثلا پنجاه متری ، در حال سلو باشه، گوشتون وحواستون رو میقاپه. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. اواخر دهه 80 شمسی و زمانی که بازار پژو 206 بسیار محبوب شده بود، ایران خودرو تصمیم گرفت که با کمک خانواده 206، یک پژو پارس جدید بسازد.

حجم روغن موتور مورد نیاز با فیلتر ۴،٨۵ لیتر است، انتخاب درست روغن موتور موجب افزایش طول عمر موتور و کاهش مصرف سوخت می شود. سلام دوستان اطلاعاتی درباره پارس LXخدمتتون عرض میکننم این ماشین بهترین نوع ماشین در بین پارس های که ایران خودرو تولید میکنه هستش چون هم کم مصرف وکم صدا وهم شتاب خوب (بین ماشینای ایرانی)و امکاناتشم خوب و ایران خودرو در نظر دارد که باکنسول جدید روانه بازار کند اگه خواستید ایمیل بزنید وعکس های جدیدش براتون بفرستم.! از دیگر مزیتهای استفاده از این قطعه میتوان به مصرف سوخت بهینهتر و خنک شدن موتور نیز اشاره داشت. دسته موتور افقی زانتیا را نیز ۷۵ هزار تومان عرضه می کنند. لنت ترمزهای عقب زانتیا از برند ژاپنی ELIG، با قیمت تقریباً ۳۵۰ هزار تومانی یافت می شود. ارتفاع نرمال برای رانندگی معمولی و ارتفاع بالاتر از نرمال برای عبور از مسیرهای ناهموار با سرعت پائین مورد استفاده قرار میگیرد. البته بسیاری از کارشناسان موتور 1.6 لیتری را برای این خودرو مناسب نمیدانند . فروش موتور و … جعبه کامپیوتر زانتیا همراه با در است و ۱۳۰ هزار تومان به فروش می رسد. با این حال ایرانخودرو این محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتریانش معرفی کرده و علاوه بر این قلب جدید، دستی به سر و گوش نمای داخلی خودرو به ویژه داشبورد کشیده است تا حالوهوای دهه 90 میلادی پدر این خودرو یعنی پژو 405 با داشبوردی جدید کمی رنگوبوی تازگی به خود بگیرد.

زانتیا با ورود به ناوگان خودروهای پلیس، رسماً جای پای خود را در بازار محکم تر کرد. با بودجه بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان می توان این کیت را خریداری کرد. سیم رهاکننده درِ موتور زانتیا هم چندان گران نیست و ۴۰ هزار تومان می ارزد. چراغهای عقب فیس لیفت زانتیا عوض نشدهاند اما بخش میانی زه روی سپر عقب، مثل سپر جلو کاملا حذف شده و اصلا مشخص نیست که چرا. داستان جالب این خودرو آن جایی آغاز میشود که وقتی کسی قصد خرید پژو پارس ELX را دارد، ابتدا به دنبال نسخه موتور زانتیایی میگردد که دیگر تولید نمیشود و به انبار خاطرات خودروسازی رفته است. از طرف دیگر، پژو پارس LX هم گرانترین تیپ این خانواده محسوب میشود. پژو پارس سال در واقع ارزانترین عضو خانواده پارس است. زانتیا که به عروس فرانسوی سایپایی ها هم معروف بود، سال ها در کشورمان به تولید رسید و در طول بیش از یک دهه عرضه، توانست پایگاه اجتماعی قدرتمندی بین مردم پیدا کند. که وقتی از تعمیر گاه میای بیرون خیالت راحته که هزینه سنگین نباید بدی. مدل 28704 آن امتیاز پایینتری نسبت به 28705 گرفته است چراکه در تست آلایندگی یورو 4 فقط مدل 28705 سربلند بیرون آمد.

حجم این موتور ها بین 1.6 تا 2 لیتر (1580 تا 1998 سی سی) متغیر است و همه ی مدل های بنزینی دارای قطر سیلندر 3.3 یا 3.4 اینچ (هر اينچ برابر با 2.54 ميليمتر است) می باشند.در تمامی مدل های XU از سرسیلندر های آلومینیومی استفاده می شود و تمامی بلوک ها جز مدل XU10 در آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند(بلوک XU10 از جنس چدن است). از سال 88 به بعد سرسیلندرهایی در بعضی مدل ها مورد استفاده قرار گرفته است که از نظر کیفیت و تلورانس ساخت بسیار ضعیف است.نمونه هایی که این سرسیلندر در آن ها استفاده شده با سر و صدای زیادی کار می کنند. خودروهای زانتیای تولید ایران به یک سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک مجهز هستند که میتوان ارتفاع خودرو از زمین را بهصورت دستی تغییر داد. این خودرو در آن زمان جزو لوکس ترین خودرو های تولید داخل بود و امکاناتی مثل تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق و خاص بودن تجربه رانندگی، جذابیت زیادی به آن می بخشید. سنسور دریچه گاز مخصوص در مدل های 89 به بعد به خصوص در مدل های دوگانه سوز از جمله سنسورهایی است که بیشتر دچار مشکل می شود و در دوگانه سوزها باعث می شود موتور در حالت گازسوز خاموش شود و یا درست کار نکند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با موتور زانتیا وب سایت خود باشید.

ایندکسر